Araç
alırken ilk karar vermemiz gereken noktalardan bir tanesi de aracın dizel mi ya
da benzinli mi olacağıdır. Akaryakıta gelen zamlar ile neredeyse ikisinin de
litre fiyatı aynı seviyeye gelmiş durumda ama dizel araçların litre bazında
daha az yakmasından dolayı hala avantajlı durumdalar.
İkisinin de avantajlı ve dezavantajlı yanları
var. Öncelikle araç almaya gittiğinizde dizel araç için daha fazla para
vermeniz gerekiyor. Bakım maliyetleri açısından dizel araçların bakım
maliyetleri benzinliye oranla biraz daha fazladır. Teknolojinin gelişmesi ile
dizel araçların performansı benzinli araçlara yaklaşsa da bu konu da benzinli
araçlar bir adım daha önde ama dizel araçların tork değerinin yüksek olması bu
açığı kapatmaktadır.
Dizel mortlu
araçlar turbo destekli olup çok yüksek basınçlar da çalıştığı için motor
benzinli araçlara oranla daha erken aşınmaktadır. Bunun temel nedeni
aralarındaki yakıt kalitesi farkıdır. Benzin çok yanıcı olduğu için motor da çok
basınca ihtiyaç yoktur ama motorinin yanma oranı düşük olduğu için çok yüksek
basınçlara ihtiyaç vardır. Bu basınç da motorun daha erken aşınmasına neden
olur. Kullanım esnasında da daha dikkatli kullanmakta fayda var. . İkinci el dizel
araç alırken kilometresinin çok yüksek olmaması hem kullanırken hem de satarken
avantajımızadır.
İşin maddi
kısmına gelecek olursak yine duymuş olma ihtimaliniz yüksek olan bir söz var.
Eğer senede en az 20.000 km yapmıyorsanız dizel araç gereksizdir diye. Kısmen
doğru olsa da ben kişisel olarak buna katılmıyorum. Tabi ki dizel araç için ciddi
bir fark veriyoruz ve bu paranın kendini amorti etmesi için çok fazla yol
yapmamız gerekiyor. Ama atlanılan bir nokta var ilk etapta fazla para veriyoruz
ama satarken de benzinli fiyatına değil daha yükseğe satıyoruz. Şunu da kimse inkar
edemez ki yakıt fiyatları bu kadar yüksekken kullandığınız aracın az yaktığını
bilmek psikolojik olarak insanı rahatlatır. En azından bu benim kişisel
görüşüm.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder